Hva er programmatisk?

Programmatisk er et automatisert kjøp av en annonseplass – også kalt for «inventar» – på internett. Over halvparten av alle bannerannonser tilbys for øyeblikket gjennom automatiserte auksjoner. Med den riktige motoren, koblet til denne kjøpsmetoden, kan avanserte beslutningstrær basert på kundenes atferdsmønstre, tidsvariabler, vær og mange andre parametere brukes som grunnlag for kjøp av en bannerannonse.

Programmatiske innkjøp retter seg mot målgrupper fremfor medier. Dette betyr at eksponeringen av en gitt banner er basert på individets oppførsel på internett.

Det finnes en rekke plattformer man kan kjøpe programmatisk fra. Noen av disse plattformene er for eksempel Google DoubleClick, AppNexus og Xaxis. Vi jobber på alle plattformene og samler et programmatisk displayprogram som gir mening for bedriften din.

Hvorfor jobbe med display?

Ved hjelp av display kan du spre budskapet ditt til potensielle kunder som ikke har vært i direkte kontakt med merkevaren din eller som ikke er dagens marked. Når du kjøper programmatisk, kan du skyve budskapet ditt på de riktige personene, og dermed oppnå langt større innflytelse enn i konvensjonelle rekkeviddekampanjer.

Programmatisk kjøp gjør det mulig å jobbe med mediekjøp basert på målgrupper og innsikt, som kan overføres direkte ved utførelse av kampanjer. På denne måten kan du opprette intelligente automatiserte mediekjøp, slik at du kontinuerlig kan optimalisere kampanjen din basert på ny datainnsikt. All kunnskap vi samler om kundeatferd gjør oss i stand til å integrere på tvers av mediekanalene, og dermed forbedre resultatene.

Det er viktig for effekten av bannermarkedsføring at de vises på de riktige tidspunktene og for de riktige personene. Derfor bør du jobbe med å optimalisere kjøpet av annonser slik at du får størst mulig effekt av investeringen din hver gang.

Hvordan kommer du i gang?

Vi setter oss sammen og legger en strategi for de programmatiske kjøpene dine. Det er viktig at strategien samsvarer med markedsføringsstrategien din slik at vi kan nå målene dine ved å annonsere.

Vi utfører kjøpet på plattformene som passer best til de ønskede aktivitetene. Vi står for alt fra budsjetter og budgivning til håndtering av bannere og publikum. Hvis du vil i gang med å teste en enkel målretning eller leter etter et større automatisert oppsett, står spesialistene våre klare for å hjelpe deg. Vi vil kunne gi deg førsteklasses råd om hvordan du kommer i gang og få en 360-graders strategi for programmatiske kjøp. Les mer på denne siden for hva vi kan hjelpe deg med.


Kontakt oss for et gratis møte, så setter vi sammen et prosjekt som samsvarer med bedriftens behov og situasjon.


Slik hjelper vi deg med programmatisk display

Nedenfor kan du se de typiske programmatiske displaytjenestene våre spesialister kan hjelpe deg med:

Display-strategi

Vi legger en strategi for mediekjøpene deres slik at vi sikter mot riktig målgruppe, med de riktige budskapene, til rett tid.

Display-analyse

Ved å legge til cookies på besøkende av nettstedet, kan vi få informasjon om hvem som besøker deg og som kjøper produktene dine i dag. Dette kan vi bruke til å bygge målgrupper og å forstå hvem kundene er

Oppsetting av kampanjer

Vi setter opp kampanjer i de ønskede systemene som AppNexus, Xaxis eller Doubleclick

Algoritmer

Vi utarbeider analyser som vi bruker til å bygge algoritmer fra. Algoritmer kan bistå med mer effektive innkjøp som presterer bedre.

Budsjettstyring

Vi sørger for kontinuerlig styring og overholdelse av budsjettene dine slik at annonsekjøpene dine blir håndtert på en strukturert og effektiv måte

Målretting

Vi bygger målgrupper enten gjennom de innebygde målgruppene i de programmatiske plattformene våre, innebygde retargeting fra nettsiden, eller email-lister. Med andre ord kan vi både målrette annonser mot kundene du både kjenner og ikke kjenner

Integrasjon og synergi

Vi hjelper deg med å koordinere display-aktivitetene dine, og andre disipliner som innholdsmarkedsføring, TV, Paid Social eller e-postmarkedsføring

Rapportering og tracking

Vi overvåker og sporer programmatisk display-setup kontinuerlig. Gjennom møter og dialog holder vi deg oppdatert om virkningen av innsatsen vår, og verdien vi oppretter

Programmatisk er fortsatt en av de mest effektive digitale kanalene du som annonsør kan investere i

Hvordan hjelper vi?


Vi kan hjelpe deg med ditt programmatiske program, uansett om du bare leter etter inspirasjon til ditt nåværende oppsett, eller hvis du ønsker et spesialistbyrå for full servicehåndtering. Vi tilbyr:

  • Programmatisk strategi: Ved å forstå kundens nettbaserte atferd, publikum og nettstedets ytelse, kan vi sette sammen den riktige strategien
  • Programmatisk ledelse: Vi blir din programmatiske avdeling og er i tett dialog med deg for alle aktiviteter i de ønskede plattformene som Adform, Xaxis og Google
  • Algoritmer: Basert på analyse kan vi byge opp algoritmer som optimaliserer kjøpene dine basert på dataene dine. Eksempler på enklere faktorer vi bygger algoritmer på inkluderer blant annet værmeldinger og ukedager
  • Xaxis: Quisma er den del av verdens største byrågruppe, GroupM, og har tilgang til innkjøpsplattformen Xaxis.

Hvilke utfordringer løser vi?


  • Begrenset utnyttelse av potensialet i eksisterende display markedsføring
  • Oppgradering av innkjøpskvaliteten gjennom Google-plattformer
  • Display annonsering uten frekvensregulering
  • Annonsering som ikke er målrettet mot bestemte målgrupper
  • Innkjøp som fokuserer for mye på nettsteder i stedet for relevante målgrupper
  • Medieinnkjøp som ikke styres av mer effektive data, men av folk som bestemmer når de skal pushe
qusima-logo

Kontakt oss for et gratis møte, så setter vi sammen et prosjekt som samsvarer med bedriftens behov og situasjon


brightedge certification
searchmetrics agency partner